ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |
همچنین در 12ماهه سال گذشته انواع مزدا بالغ بر 635 دستگاه و تینا 708 دستگاه تولید شده است. برپایه این گزارش در اسفند ماه سال 92 به تعداد 79 هزار و 444 دستگاه انواع خودروی همچنین بالغ بر 67 هزار و 378 دستگاه خودروی سواری تولید شده بود.در سال 1391 تعداد 921 هزار و 380 دستگاه خودرو در کشور تولید شده بود. این در حالی است که در سال 1390 تولید خودرو در کشور بیش از یک میلیون و 650 هزار دستگاه بود.
دستور وزارت صنعت به خودروسازان برای بازگرداندن تولید سالانه خودرو به بیش از یک میلیون دستگاه
در همین حال وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه اخیر خود با خودروسازان برنامه تولید خودرو در سال جاری را به آنها ابلاغ کرد.به گزارش ایسنا، بر اساس جدیدترین اخبار به دست آمده، امسال باید یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودروی سواری و وانت و 38 هزار دستگاه خودروی سنگین شامل اتوبوس، مینی بوس، کشنده، کامیونت و کامیون تولید شود.البته تعدادی از خودروسازان حاضر در این جلسه اعلام کردند که با توجه به کاهش 50 درصدی قدرت خرید مردم و همچنین رشد دو برابری قیمت خودرو، امکان فروش یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودروی سواری و وانت در سال جاری وجود ندارد.در این زمینه محمدرضا نعمت زاده از خودروسازان خواست تا با افزایش صادرات خودرو به خارج از کشور کاهش کشش بازار داخلی برای جذب یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودروی تولیدی را جبران کنند.همچنین براساس اخبار به دست آمده در 12 ماه سال گذشته نیز مجموعا 737 هزار و 60 دستگاه خودرو در کشور تولید شده که این میزان 81 درصد هدف گذاری 900 هزار دستگاهی وزیر صنعت، معدن و تجارت در سال گذشته را پوشش داده است.
در همین حال اولین جلسه شورای سیاست گذاری خودرو در سال 93 با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.به گزارش ایسنا، در این جلسه محمدرضا نعمت زاده از خودروسازان خواست برنامه پنج ساله خود در زمینه افزایش تولید، تولید خودروهای جدید، توسعه بازار، رشد بهره وری، بهبود ساختار هزینه ای، گسترش واحد های تحقیق و توسعه، تولید موتورهای کم مصرف و ... را ارائه کنند.وزیر صنعت، معدن و تجارت بر تولید موتورهای کم مصرف و بازنشسته کردن موتورهای قدیمی برای کاهش مصرف سوخت و آلایندگی خودروها تاکید کرد.وی از خودروسازان خواست به جلب اعتماد مصرف کنندگان پرداخته و به تعهدات خود در زمینه فروش و خدمات پس از فروش خودروها به موقع و به خوبی عمل کنند.در این جلسه خودروسازان از کمبود سرمایه در گردش و فعال نبودن شرکت های لیزینگ به عنوان مشکلات اصلی این صنعت نام برده و اظهار کردند: علی رغم لغو رسمی تحریم صنعت خودرو به دلیل موضوعاتی چون نقل و انتقال بانکی مشکلاتی در ارتباطات خارجی این شرکت ها وجود دارد.خودروسازان اعلام کردند که مدت زمان و کارمزد گشایش اعتبار اسنادی حتی برای کشور چین افزایش یافته و موجب رشد هزینه های تولید در کشور شده است.در این جلسه مقرر شد شرکت های خودروساز با فروش برخی از شرکت های تابعه و اموال مازاد از جمله سهام در اختیار خود بخشی از نقدینگی و سرمایه در گردش مورد نیاز را تامین کرده و از هزینه های مالی خود بکاهند.